My ClaN

Saturday, May 21, 2011

MOVIE REVIEW: INSIDIOUS

Orang lain dok sebok tengok cite Nur Kasih tapi aku malas la... Coz i feel stupid when I watch Malay movies. (mati la kena kutuk lepas ni... hahahahahaha..)

Sebenarnya takde choice coz majoriti voters voted for this movie. Aku bukan taknak tengok tapi nak jimat bajet. Tapi terpaksa gak tengok. Thanks kat Zul for that night.

So, cite Insidious ni bole kata best gak la... Korang tengok wallpaper dia, cam haram je...


Cite ni pasal family yang bernama The Lambert. Diaorang ni baru pindah umah. Umah besar siot!!! Teringat cite Emily Rose ngan Amitevil Horror (ejaan tak betol..)


Then entah macam mana, anak sulung diaorang, si Dalton koma tetiber.. Lepas koma tu, jadik la macam-macam gangguan kat umah tu...




Cite ni macam haram coz efek muzik dengan grafik yang boleh membuatkan mak-mak mengandung terberanak. Salah satu scene yang sangat menyakitkan jiwa ialah bila hantu ni muncul tetibe belakang mamat Josh nih... Siang-siang plak tu.. Tak reti nak tido ke hantu sekor ni?


Kawan aku tanya, "Nape muka hantu tu macam avatar?"




After that, diaorang mintak tolong pompuan tua ni. So, orang tua ni pun tolong la.. Then apa yang jadik seterusnya, korang kena tengok movie nih...



Kalo korang nak tahu, tagline cite ni ialah:


"It's not the house that's haunted, but it's the boy"


That's why wallpaper dia macam kat bawah ni.



Pendapat aku:

~ Cite ni boleh tahan. Jenuh gak aku menjerit bila hantu2 tu kuar.
~ Yang bestnyer, cite ni explain apa yang terjadi dengan jelas. Ada cite hantu yang suh ko pikir sendiri. So, cite ni sesuai untuk aku yang malas berpikir.
~ Muka hantu dia takdelah seram mana pun tapi cara hantu tu ditimbulkan memang best.
~ Part yang tak logik dalam cite ni banyak gak tapi takpelah, aku maafkan.
~ Overall, kalo nak feeling2 seram, carik member yang penakut untuk tengok cite ni ngan tengok cite ni waktu malam. Aku confirm korang trauma...


Rating: 4/5


(p/s: Thanks pada yang follow blog ni walaupun aku dah kurang aktif blog. Insya-Allah aku akan folo balik..)

2 comments:

Ibrahim Ismail said...

Menarik juga cerita ni. Tambah menarik bila diorang paparkan muka hantu tu. Selalunya kita yang syok sendiri fikir macamana muka hantu tu.

ZWAN SABRI said...

aiseyh, tetiba ras acam best plak crita nii... lama x menjerit kat dalam wayang nii.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...