My ClaN

Sunday, December 30, 2012

SAHABAT


Semalam aku ada SMS pada seseorang yang lama dah aku tak hubungi. Aku SMS dia dengan niat untuk menyambung kembali pertalian persahabatan yang renggang antara kami.

'Salam, apa kabar? Sehat ke? Aku minta maaf sebab lama tak hubungi ko. Aku perlukan ruang dan aku rasa ko pun perlukan perkara yang sama. Alhamdulillah aku dah ok. Aku harap kita dapat bersahabat sampai bila-bila. Amin.'

Itulah antara isi kandungan SMS yang aku hantar pada dia. Tipu kalau aku kata aku tak mengharap dia balas SMS aku. Tapi sehingga ke waktu ini, tiada balasan SMS yang aku terima. Mungkin dia sibuk. Mungkin dia tengah bergembira bersama keluarga tersayang.

Aku doa pada Allah semoga kami dapat bersahabat seperti dulu. Apa pun yang berlaku antara kami, biarlah dilupakan. Aku dah bersedia untuk bukak lembaran baru. Aku harap dia jumpa penutup pada episod lepas sebagaimana apa yang aku lalui.

Sekarang aku tenang dan aku berdoa Allah berikan ketenangan kepada dia. Tapi kalau dia dah tak sudi, aku redha.

Lusa Tahun Baru 2013. Aku masih menunggu jawapan sahabat di sana. Harap dia tak sibuk.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...