My ClaN

Friday, December 12, 2008

Jalan-Jalan Cari Pantai

Hari: Sabtu

Tarikh: 6 Disember 2008

Pagi tu, dengang penuh kesegarannya aku bangun. (Mana tak segar, tdo kul 2 pagi, esoknye bangun kul 10 pagi.) Bangun-bangun pagi je, terus aku brunch ngan mak aku. Then, kakak ngan aku pun join sama. Pas makan ngan mandi, baru kita orang mula pikir nak pegi mana. Last-last, kakak aku cakap better g Lundu.

So, we’re off to Lundu.



Sebab jalan sesak teruk, kita orang ambik masa yang lama nak lepas daripada pusat bandar. Kalo tak silap, dalam kul 12 lebih, baru kita orang dapat lepas.

Nak pergi lundu, ambik masa dalam sejam lebih. Memang bosan dok dalam keta. Sebab bosan la, budak dua orang ni terbongkang dalam keta...



Kul 1.32 petang, sampai simpang Lundu / Sematan. Yang peliknye, akak aku belok ke kiri. Kalo kiri, Sematan bukan Lundu. Pape je la…




Sampai kat Sematan, sesi bergambar bermula. Aku sempat amek gambar-gambar kat sekitar Sematan.



Jeti Sematan...



Area-area situ jugak...



Family aku tgh dok nyembang...



Baju putih sume.. Kita orang tak plan pun... Hehehehehe....



3 dara pungutan... Yang tengah tu anak pungut... Hahahaha...



Abg ipar aku yang kuat makan... (Bajet aku tak kuat makan je... Hahahah...)



Gerai jual makanan kat Lundu... Murah tau...



Aik? Kuih ni pun ada? My feveret nih!!!



Then kita orang pegi Pantai Sematan plak. Berkelah kejap kat situ. Perut lapo woo…

Lapo... Lapo.. Lapo...



Sesi ngumpat sambil kenyangkan perut... Hahahaha....



Lawa siyal!!!



Ramai gak orang berkelah...



Mana satu Pulau Talang-Talang? Kat situ tempat penyu bertelur tau...



Gambar last sebelum pegi Lundu. (Buang tebiat ke akak aku tu?)




After that, we’re off to Lundu.

Gambar perjalanan ke Lundu aku tak sempat amek. Sori… (Mana nak amik gambar, aku tertido kekenyangan dalam keta.)




Tup… tup… tup…

Kita orang dah sampai Lundu la.. Wah!!! Pantai dia best sial!!! Lagi lawa daripada pantai kat Sematan tadi. Korang tengok la…













Kul 4.30, kita orang balik Kuching. Trus g Satok. Adib plak dengan excitednya main game kat situ.

Then, kul 9 malam, kita orang balik. Tengok Sehati Berdansa!!!




(p/s: Malam tu aku tdo kul 11.30. Awal sial!!! Then lagi 1, paip akak aku pecah. Pagi ni nak mandi pun aku tak mandi lagi. Hampeh!!!)








































































No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...