My ClaN

Saturday, April 10, 2010

Ayah Cik rindu Adib..

Tengah-tengah tengok gambar-gambar lama, aku ternampak gambar ni.



Alahai, Adib masa dia kecik dulu.

Muke cam pompuan.

Memang tomey tomey sangat time tu...

Adib membesar depan aku.

So, dia ni dah macam anak aku sendiri.


Teringat masa sekolah menengah dulu.

Aku selalu balik umah time rehat sebab abah keje dalam kawasan sekolah.
Jadi kami tinggal kat kuarters cikgu kat situ.
Kalo time rehat, aku balik umah mencarik makanan.
Tapi bila bukak pintu je, ada si Adib menunggu depan pintu.
Lepas tu, mulalah dok mengikut aku rata.

Time aku makan, mulalah dia buat muka kesian.

Nak tak nak, aku suap jugak la...

Kalo tanya,


"Nak lagi?"

Mesti dia mengangguk. (time tu Adib tak pandai cakap lagi tapi boleh paham kalo ditanya.)

Aku pun suap je la...
Kekadang aku makan sikit je coz seronok menyuap dia.


Sekarang, Adib dah besar dan aku pun dah jauh daripada keluarga.

Kekadang teringat masa-masa dengan Adib.
Time aku sedih, dia akan datang pelok.
Macam tau je yang aku tengah sedih.

Papepun, aku sayang Adib...



UWAAAA!!! AYAH CIK RINDU ADIB!!!!




(p/s: Dah 4 bulan tak jumpa family, inilah jadiknya..)

5 comments:

dya said...

chumel la adib^^

Judiene said...

tu la gunanye gambar
tgk gambar, xpn calling2 la family
tu je carenye nak ubat rindu
nak advance lg, skype ngn dowg
hehehe

Just_najmiE said...

awww, thats so sweet!.. =')

cikguaziz.blogspot.com said...

Rindu berjauhan dengan keluarga..
Biasalah..

Ada baca ni tak:
http://cikguaziz.blogspot.com/2010/04/rasanya-saya-pernah-jumpa-pensyarah-ini.html

akhis said...

~skg adib umo brapa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...