My ClaN

Monday, April 6, 2009

Anep...

Time dok bukak-bukak deraf blog dalam laptop aku.

Aku terjumpa satu deraf yang aku penah buat dulu.

Deraf blog tentang seorang sahabat aku.

Sahabat yang aku takleh lupa sampai sekarang.

Dialah sahabat yang paling rapat dengan aku sejak sekolah rendah.

Dia ni asal Pahang.

Budaknye gelap-gelap sikit dan berisi.

Daripada dialah aku blaja cakap semenanjung sampaikan aku dah hilang slang Sarawak sekarang.

Dengan dialah aku banyak belajar tentang agama.

Dan dengan jugalah aku belajar tentang sahabat dan kesetiaan.

Tapi...

Manusia berubah seiring dengan masa.

Aku pun tak tau siapa yang berubah.

Aku atau mamat ni.

Tapi sekarang, dia sunyi tanpa berita.

Entah hidup atau mati, hanya Allah yang tahu.

Papepun aku harap dia dalam keadaan yang sihat walafiat disamping mereka yang dia sayang.

Amin...

(p/s: Anep, I MISS U...)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...