My ClaN

Sunday, April 5, 2009

Jangan lupakan aku..

Sejak dua tiga hari ni, telinga aku terngiang-ngiang dengan satu pesanan.

Pesanan yang datang daripada seorang pak cik teksi yang aku kenal kat Penang.


Pak cik: Anak, jangan lupa solat. Sakit macam mana pun, cubalah solat… Insya-Allah, nanti Dia tolong.


Yang aku takleh nak lupa sangat-sangat ialah bila pak cik tu cakap:-


Pak cik: Kalau kita sentiasa ingat Allah, Dia akan selalu ingat kita. Kita ni hanya hambanya Dia. Esok lusa sapa tau ajal datang jenguk kita. Pak cik harap anak sentiasa ingat pesan ni. Sentiasa mintak hidayah dan petunjuk daripada Dia.


Pesanan pak cik teksi tu berbekas kat hati aku sampai sekarang…

Tapi aku manusia biasa…

Kekadang aku alpa dengan nikmat dunia.

Sampai lupa pesan pak cik tu..

Ya Allah…

Janganlah Kau lupakan aku…

(p/s: Aku doakan pak cik tu kesejahteraan dan kebahagiaan. Amin…)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...