My ClaN

Saturday, April 18, 2009

Pak Long Wedding

Disebabkan aku sibuk, baru sekarang aku dapat upload gambar kawen pak cik aku.

Aku tujukan post kali ni khas untuk my uncle yang kawen baru-baru ni…

Lagipun, kakak aku dok sibuk nak tengok gambar-gambar kawen pak cik aku ni…

So, aku pun letak kat blog ni…

****************************

Tarikh: 13 March 2009

Hari pertama dah ditimpa bala..

Pas amek “mak cik” aku kat LCCT, kita orang bertolak ke Linggi, Melaka.

Tak sampai 10 kilometer, kete rasa terumbang-ambing…

Pesal plak ni?


Bukimak tol!!!

Tayar pecah lak!!!

Nak tak nak, terpaksa tukar tayar dulu.

Malam tu, sampai Linggi kul 12 mlm.


*****************************


Tarikh:
14 March 2009

Hari yang ditunggu dah sampai untuk pak cik aku.

Hari jadi suami orang.

Kul 11 pagi, upacara akad nikah pun bermula.


Sejarah tercatat di sini...


Akad nikah bermula...


Gelang emas untuk isteri tercinta


Cincin untuk suami tercinta plak...


Alahai...




Pastu, waktu malam pulak…

Dalam kul 8 malam…

Majlis sanding pak cik aku ngan mak cik aku yang baru.













Tarikh: 15 March 2009

Hari kedua pulak…

Hari persandingan jugak tapi yang ni special skit…

Siap polis berkawad plak…

"Tuan, nak mula kawad leh tak?"


Hensemnye pengapit...


Kek...


Bersama kawan-kawan...


Bersama family...


Trivia perkahwinan ni:

1. Dilangsungkan di Linggi, Melaka.
2. Aku ngan abah aku jadi saksi untuk belah laki.
3. Aku jadi pengapit “bidan terjun”.
4. Pihak laki hantar 7 dulang hantaran dan pihak pompuan balas dengan 11 dulang. (Kalo tak silap la…)
5. Persandingan malam diserikan dengan pertunjukkan bunga api dan kompang.
6. Upacara pada hari kedua diserikan dengan penuh adat istiadat kepolisan.
7. Kek empat tingkat disediakan untuk upacara hari kedua.
8. Perkahwinan jadi lebih meriah apabila Persatuan Keluarga Polis (PERKEP) tiba daripada Gua Musang.
9. Owh!!! Lupe nak bagitau yang pak cik dan mak cik aku ni keje sebagai inspektor polis..
10. Lastly, moga perkahwinan ni kekal sampai ke akhir hayat. Amin…




(p/s: Pak cik aku da kawen.. Kakak aku yang ketiga entah bile nak kawen...)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...