My ClaN

Saturday, January 22, 2011

SORRY ME OR SORRY YOU?

Demi Allah, bukan aku nak puji diri tapi aku memang jenis yang cepat minta maaf kalo aku buat salah.

Kekadang, kalo aku sayang orang tu, aku minta maaf walaupun hakikatnya BUKAN salah aku.

Sebab perangai cepat minta maaf ni la aku selalu kena pijak.

Kalo orang lain buat salah kat aku, then minta maaf, CEPAT je aku lembut ati. Terus maafkan.

Aku tak suke gadoh-gadoh. Orang bodo je yang suka bergadoh.

Tapi tak semua orang leh terima perkataan "MAAF" tu dengan cepat. Manusia, macam tu lah...

Tapi kalo semua bende dah ok, nape nak marah-marah???

Orang tu dah ngaku salahkan? Lebih baik daripada dia menipu. 

Kepada golongan yang lambat nak maafkan orang tu, pikir-pikirlah sikit.

Sekali dua, mungkin orang yang buat salah tu leh terima segala hinaan dan sindiran.

Kali ketiga dan keempat, hanya Allah yang tahu.





Daripada,
Manusia Tawar Hati.

9 comments:

zetty said...

same laa kite...hehehe..orang yang meminta maaf lg besar pahalanya

::FAIZ FARISH:: said...

Itulah yg sebaiknya

SasHa Lee said...

memg pun kalo kiter bek sgt..or berlembut ..mesti org pijk kite balik..nak berkasar tak smpai ati..

achik ezam said...

kemaafan dendam yang terindah...

SasHa Lee said...

kadang2 kalo kiter ni baek sangat pun orang pijak kepala kite.. lebey baek lite2 je.. kalo orang amik kesempatan..kite jgn mengalah.. just straight to the point..

Asrul "iLham" Sany said...

kekadang susah untuk cakap maaf bg sesetengah orang...

ZWAN SABRI said...

bagus2..
aku suka dengan sikap hang yang suka minx maaf.. ;)

ADfeez said...

kita sama ! :)

hans said...

sama lah kita
skrg aku dah jadi jahat sikit dah
xper
ko sabar banyak2
Allah maha adil
jgn risau

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...