My ClaN

Saturday, September 19, 2009

Depan Mata Aku...

Semalam, aku ngan akak aku bertolak daripada Kuching pukul 7.06 pagi.

Perjalanan Mukah-Kuching amek masa 12 jam disebabkan jalan kat Sarawak yang macam HARAM!!!

Entah bile la Sarawak akan ada lebuhraya macam kat Semenanjungkan?

Kat belakang kete akak aku, penuh dengan barang. Hikhikhik...

Banyak kan? Korang tak tengok kat bonet lagi.


Kakak aku dengan bangganya berkata:


"Inilah Keta Kancil versi MPV."

Masa kat Serian, kitaorang singgah beli minyak.

Then terjumpa sorang laki nih...

Stail la.. Pakai kopiah then baju sejuk warna pink. Memang lelaki yang berani. Wakaka...


Lepas 5 jam perjalanan, singgah jap kat Sibu.


Lepak ngan diaorang dua nih...

Adib dan Mama Adib...


Buah ati aku yang pertama... Nakalnye jangan cite tapi aku CAYANG dia sangat!!!


Sampai umah semalam dalam kul 9 malam, lepak plak ngan buah ati yang kedua sedangkan badan letih giler time tu...

Makin montel anak ayah cik nih!!! Sedap giler pelok dia...


Tapi yang aku takleh lupe adalah...

Perasan tak kepala orang tu dalam tong sampah?


Rupa-rupanya yang dok selongkar tong sampah tu adalah seorang lelaki yang dah taraf datuk. Masya-Allah.. Kesiannya tengok... Sanggup selongkar sampah nak carik rezki..


(p/s: Tengok bende macam ni berlaku depan mata baru ada rasa nak insaf ngan bersyukur..)

4 comments:

Judiene said...

syukur la idop kte xjd cm pakcik tua yg selongkar tong sampah tuh
uhuk2
selamat hari raya shah!
=)

Caynie De said...

eh? balik ke mukah? kpg aku tu..hihih

Lala said...

:: shah.. aku teringat clip chicken ala-carte yang kite tgk masa ko-k ritu.. huhu.. insaf ::

Ty said...

oh berjiran lah nie. kampung Ty kt Oya hahaha, alahai kecik ny Bumi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...