My ClaN

Sunday, August 16, 2009

Part 1:Jelajah Mahasiswa Bersama Masyarakat

Dalam perjalan ke kuliah minggu lepas, N-Sean aku berbunyik lagi.

Kali ni pulak, call daripada Fami.

Dengan nada haru-biru, dia cakap dengan aku.

Fami: Shah, ko kena tolong aku kali ni!!! Aku mintak tolong sangat!!!
Aku: Nape ni? Rilek lu...
Fami: Wei, tolong aku.. Macam ni, program yang aku nak pegi ari Jumaat ni tak cukup urusetia. Ada satu kampung yang takde camera man. Ko jadik camera man leh? Pliz...
Aku: Huh?! Aku??? Aku bukan ada camera pun.
Fami: La... Pinjam la kat sape-sape... Pliz...

Pikir punya pikir, aku pun cakap...

Aku: Oklah... Aku sanggup...

So, pada Jumaat lepas, aku pun jadi la camera man.

Jadi kalo korang nampak banyak gambar untuk entry seterusnya, pepaham la ye...

Aku memang rajin amek gambar pun. (Sempat gak puji dirikan? Hahaha...)

Program Jelajah Mahasiswa ni menggabung empat institusi pengajian tinggi kat Malaysia.

IPTA yang pergi adalah...

UUM sebagai Penganjur Zon Utara



UPM sebagai Penganjur Utama Program


USM sebagai Universiti Jemputan Zon Utara


dan...


UNIMAP sebagai Universiti Jemputan Zon Utara gak!!!


Kami bertolak selepas solat Jumaat dalam pukul 3 petang dan sampai di daerah Yan pada pukul 5 petang.

Destinasi program kali ni adalah...

KAMPUNG TEROI BUKIT

Tetapi sebelum sampai di kampung, keje aku dah pun bermula ketika di UUM lagi..

Dak-dak UPM dan USM. Masa ni UNIMAP tak sampai lagi...


Smart Team a.k.a Smart Tag... Untung badan kalo diaorang wat CPR...

Meja Pendaftaran

Majlis bermula... MPP UUM, Abang Din yang hensem berucap...

Pas abes perasmian, bermula pulak sesi makan.

Dak UPM... Jamal sengih memanjang...


Time ni plak dah sampai kampung... Letih woo...

Mak cik-mak cik yang menanti untuk di"jelajah" rumahnya. Hehehe...

Udin selaku Ketua Mahasiswa berucap...

Pas perasmian, MAKAN TIME!!!

Ape la yang korang sembang tu?

Pak cik - pak cik yang dok tunggu kitaorang daripada pukul 3 petang lagi...

Bermulalah sesi pendaftaran untuk anak angkat lelaki...

Yang ni pendaftaran anak angkat pompuan...



Petang tu, selepas dapat keluarga angkat, kami di"angkut" balik ke rumah.

Sampai je kat umah, terus mak angkat aku masak.

Aku tolong gak time tu...

...tapi tolong tengok la.

Hahahaha....
MySpace


Inilah hasilnya... Pandai tak aku masak?



Malam tu, selepas solat Isyak, semua peserta kena pegi dengar taklimat.

Udin bagi taklimat...

Muka boring dengar taklimat. Hahaha...

Ainul ngan Rai sempat gak berposing time taklimat.

Macam biasa, MAKAN TIME!!!

Pas settle segala hal malam tu, aku ngan sorang mamat UPM ni balik tido umah family angkat.

Letih amek gambo...

Nantikan Jelajah Mahasiswa Bersama Masyarakat Part 2 k?

(p/s: Malam tu aku tido dengan penuh azab. Nyamuk banyak gara-gara hujan masa kitaorang sampai... Sabo je la..)

8 comments:

naqiubex said...

Bestnya...

Just_najmiE said...

waaaa, nak pegi jugak... wuwuwu~~ len kali kalau ada tmpat kosong, ajak me also ya?.. (T_T)

I'm a photographer too u know..

Silverleaf said...

Ooo mcm best je......hmmm kalo suke tgkap gambar..ape lagi....cari le kamera.....sonok Oooo tgkp gambar...

imHepPie said...

mana logo mktab aku...xkan ipta je iptaa xde ke??muahaha

Jo said...

ni yang semangat nak masok u neh!



:)

Scout said...

wish i could read your language.

DilOt said...

tak pernah rasa fmly2 angkat ni..

masa dekat U dulu lebih suka habiskan masa balik rumah..jumpa keluarga....

blossom said...

mmg best giler time nih.. mana xnyer, asyik mkn buah jer keje.. huahuahua..

nasib ler sape yg tgk sy kupas buah cempedak n meluru nk bukak buah duria, n duduk bertenggek ngan mak-mak angkat makn langsat..

huhuhu... besh..!

ingat nk g sana lg, bukak pose ngan diorang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...