My ClaN

Monday, January 25, 2010

Che Det Mai UUM!!!

Che Det berkata…

“Tak salah berilmu sikit kalo budi pekertinya tinggi…”

Itulah yang aku ingat masa pegi Kolokium Negeri Kedah yang dirasmikan oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Seriously, I had a wonderful time dengar ucaptama beliau.

Diselangi dengan lawak sana-sini, aku boleh rasa Tun adalah seorang yang amat realistik dalam hal ehwal pentadbiran negara.

Dia bukanlah semata-mata seorang ahli politik tetapi seorang negarawan yang berfikiran jauh.

Seorang negarawan yang memikirkan tentang nasib anak bangsa pada masa hadapan dan bukan seperti ahli politik lain yang lebih memikirkan tentang untuk meraih undi.

Sebab tu dia laksanakan Math & Sains dalam Bahasa Inggeris.

Tup… Tup…

Polisi tu dah nak dihapuskan.

Alasannya, takut hancur bahasa Melayu.

Patriotik sangat la kalo guna Bahasa Melayu kan?

Sedangkan hampir semua yang dok menentang tu dulu belajar kat kat sekolah orang putih. (takmo komen lebih-lebih, karang kena saman aku.. Adoi!!!)

So, kat bawah ni adalah gambar-gambar masa Kolokium tu.


Superb event!!!


Tempat Makan Che Det

Dewan Mas tak penuh lagi...

Sempat posing.. Aku tengah nak pakai tie time tu...


Nampak tak Tun ngan isteri? Kamera chikai.. sori..

Menyempat gak!! Tembannyer aku..

Eh, gelap la plak!!!

Dah terang pun... Che Det bagi ucapan... Superb!!!

Muka lapar Ainul.. Hambek ko nyah!!!


(p/s: Sape-sape nak bangkang pendapat aku pasal isu math ngan sains tu, hampa p la tempat lain. Malas nak melayan...)

6 comments:

Badak Comel said...

hehe,.,
dak uum ae..
hehe..
kolej ane?
ngeh3..

badak dok uma akak ipar kat kolej eon nie..
hehe.

naurah makwa said...

akak peminat setia che det tau..suka baca blog dia..

e. indah said...

suka che det ...idola tue ...

pudding pie said...

bestnyer..

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

nak pegi mana wei kalo nak bangkang?hahaha.awek tue cam comel jer.kem salam la ek.huhuhu

avegalion said...

suka dgr cek det berucap... relax n selamba dek jer.... tak payah nak bertempik mcm najib!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...